Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2018

7 μπαχαρικά με τεράστια οφέλη για την υγεία !


Τζίντζερ

Αυτό το μπαχαρικό, ένα ανθοφόρο φυτό που προέρχεται από την Κίνα, είναι από καιρό γνωστό ως μια αξιόπιστη λύση για να χαλαρώσει την αναγούλα, βοηθ στην πέψη, και στην καταπολέμηση της γρίπης και του κοινού κρυολογήματος. Η τζιντζερόλη , η οποία είναι η κύρια βιοενεργή ένωση που βρίσκεται στο μπαχαρικό, έχει πολλές θεραπευτικές ιδιότητες. Μελέτες έχουν δείξει ότι το μπαχαρικό έχει επίσης τη δυνατότητα να ανακουφίσει τον μυϊκό πόνο, επίσης να συμβάλει στη μείωση της φλεγμονής, στη μείωση του σακχάρου στο αίμα, στη μείωση των καρδιακών παθήσεων, και στην καταπολέμηση το

Δενδρολίβανο

Αυτό το πικάντικο πολυετές βότανο προέρχεται από τη νότια Ευρώπη, είναι ένα μέλος της οικογένειας της μέντας και έχει βρεθεί ότι έχει μια ποικιλία από οφέλη για την υγεία. Οι μελέτες δείχνουν ότι το δενδρολίβανο μπορεί να είναι σε θέση να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου του καρκίνου όταν μαγειρεύετε το κρέας σας με αυτό. Για παράδειγμα, όταν μαγειρεύετε τα μπιφτέκια σας, παράγονται καρκινογόνες ενώσεις. Αυτό το βότανο εργάζεται για να μειώσει την παραγωγή, λόγω των αντιμυκητιασικών και αντιβακτηριακών ιδιοτήτων του.

Θυμάρι

Ένα ακόμα μέλος της οικογένειας της μέντας, αυτό το βότανο είναι δημοφιλή στην αρωματοθεραπεία ως αιθέριο έλαιο με πλήρη αντι-ιικές, αντισηπτικές, αντιμυκητιασικές, αντιπαρασιτικές, και αντιρευματικές ιδιότητες. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι ακόμη και το θυμάρι μπορεί να μειώσει το COX-2 στα κύτταρα, ένα ένζυμο που είναι υπεύθυνο για την προώθηση της φλεγμονής, του πόνου και του πυρετού κατά 25% τουλάχιστον, ενώ το αιθέριο έλαιο του μπορεί να μειώσει τα επίπεδα κατά σχεδόν 75%.

Κύμινο

Είναι ένα από τα μπαχαρικά που μπορεί να ενσωματωθεί σε πολλά πιάτα, και τα οφέλη του είναι απλά ένα μπόνους. Αυτό το καρύκευμα της Μεσογείου, έχει βρεθεί ότι μειώνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Επίσης πληθώρα μελετών έχουν δείξει ότι μπορεί να σκοτώσει τα βακτήρια γνωστά ως ελικοβακτηρίδια, τα οποία συνδέονται με το έλκος στο στομάχι. Και το μαύρο κύμινο πιο συγκεκριμένα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής που σχετίζεται με ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Κανέλα

Πολλοί άνθρωποι αγαπούν την κανέλα λόγω της γλυκιάς της γεύσης. Πασπαλίζεται σε ένα τοστ, χρησιμοποιείται σε ροφήματα ή μπορεί να αναμιχθεί σε κάποια συνταγή για επιδόρπιο. είναι μια βασικό προϊόν σε πολλές κουζίνες. Διαθέτει επίσης ισχυρές φαρμακευτικές ιδιότητες. Φτιαγμένο από τον εσωτερικό φλοιό των δέντρων που ονομάζονται Cinnamomum, αυτό το μπαχαρικό, το οποίο προέρχεται από τη Σρι Λάνκα, είναι γεμάτο με αντιοξειδωτικά, τα οποία προστατεύουν τον οργανισμό από τον καρκίνο που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Έχει επίσης, αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ισχυρές αντιδιαβητικές ιδιότητες.

Πιπέρι καγιέν

Αυτό το μπαχαρικό έχει την ικανότητά να διεγείρει τόσο την κυκλοφορία και να εξουδετερώνει την οξύτητα μέσα στο σώμα. Αυτή η καυτερή κόκκινη σκόνη περιέχει την, ωφέλιμη για την υγεία, ένωση που ονομάζεται καψαϊκίνη, η οποία προσφέρει ανακούφιση στους πόνους στις αρθρώσεις, και σύμφωνα με μία ίσως μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του πνεύμονα στους καπνιστές. Το πιπέρι καγιέν μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ταλαιπωρία του πονόλαιμου, του βήχα και της διάρροιας.

Κουρκουμάς

Αυτό το όμορφο φωτεινό πορτοκαλί μπαχαρικό, το οποίο είναι μέρος της οικογένειας του τζίντζερ, προέρχεται από τη ρίζα του φυτού Curcuma Longa και έχει βρεθεί ότι βοηθάει στη θεραπεία ποικίλων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένης της αρθρίτιδας, της καούρας και του στομαχόπονου. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί τοπικά για να θεραπεύσει φλεγμονή του δέρματος και μολυσμένες πληγές. Έχει επίσης βρεθεί ότι το ισχυρό αντιοξειδωτικό γνωστό ως κουρκουμίνη που βρέθηκε στο μπαχαρικό, συμβάλλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της χημειοθεραπείας όταν χρησιμοποιείται σε ασθενείς με καρκίνο του μαστού.
Διαβάστε και για άλλα βότανα εδώ


Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2018

Πιο επιβλαβής η κάνναβη για τον εγκέφαλο των εφήβων από ό,τι το αλκοόλ

cannabis4564520Oι έφηβοι που κάνουν χρήση κάνναβης, προκαλούν μακράς διάρκειας βλάβη στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλό τους, δείχνει μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα, σύμφωνα με την οποία οι επιπτώσεις στις νοητικές ικανότητες, στη μνήμη και στη συμπεριφορά είναι χειρότερες από εκείνες του αλκοόλ.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μόντρεαλ, με επικεφαλής την καθηγήτρια του Τμήματος Ψυχιατρικής Πατρίτσια Κόνροντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ψυχιατρικό περιοδικό "American Journal of Psychiatry", σύμφωνα με το BBC, μελέτησαν σε βάθος τετραετίας 3.800 εφήβους άνω των 13 ετών, που ήσαν μαθητές σε 31 σχολεία.Οι έφηβοι έδωσαν λεπτομέρειες για τις συνήθειές τους όσον αφορά την κατανάλωση αλκοόλ, κάνναβης και άλλων ουσιών, ενώ παράλληλα κάθε χρόνο υποβάλλονταν σε νοητικά-γνωστικά τεστ. Το 28% των νέων παραδέχθηκε ότι έκανε χρήση κάνναβης, έναντι 75% που έπιναν αλκοόλ περιστασιακά ή μονιμότερα.Διαπιστώθηκε ότι οι χρήστες κάνναβης είχαν μικρότερες ικανότητες για μάθηση, προσοχή, λήψη αποφάσεων κ.α., καθώς και χαμηλότερες επιδόσεις στο σχολείο. Όσο μεγαλύτερη ήταν η χρήση κάνναβης, τόσο περισσότερα ήσαν αυτά τα προβλήματα, ενώ ήσαν πιο μακρόχρονα, σε σχέση με τους εφήβους που έπιναν μόνο αλκοόλ.
Οι νέοι έκαναν περισσότερα λάθη στα τεστ όχι μόνο όταν είχαν πάρει κάνναβη, αλλά και αρκετά μετά τη χρήση της, με συνέπεια να έχουν γενικά χειρότερη μνήμη, ικανότητα συλλογισμών και ικανότητα ελέγχου της συμπεριφοράς τους.Η Κόνροντ δήλωσε ότι ανέμενε να δει στον εγκέφαλο των νέων πιο έντονες επιπτώσεις από το αλκοόλ, αλλά στην πραγματικότητα διαπιστώθηκε το αντίθετο, ότι η κάνναβη αφήνει πιο έντονα το «αποτύπωμά» της. «Οι εγκέφαλοί τους αναπτύσσονται ακόμη, αλλά η κάνναβη επεμβαίνει σε αυτή τη διαδικασία, γι' αυτό οι έφηβοι θα πρέπει να καθυστερούν τη χρήση κάνναβης όσιο περισσότερο μπορούν», δήλωσε.Η κάνναβη μπορεί να δημιουργήσει εθισμό (αν και μικρότερο σε σχέση με τα «σκληρά» ναρκωτικά), καθώς επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο για ψυχώσεις, ιδίως στην εφηβεία. Η διακοπή της χρήσης κάνναβης είναι δυνατό να προκαλέσει κάποια συμπτώματα στέρησης, όπως αϋπνία και διαταραχές της διάθεσης.

Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2018

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αυτά είναι τα 9 ψάρια που θα ήταν καλύτερο να τα αποφεύγετε…

Τα ψάρια είναι από τις υγιεινότερες τροφές που μπορείτε να φάτε. Όμως, υπάρχουν κάποια ψάρια που είναι καλύτερο ν’ αποφεύγετε.
Σημειώστε τα και επιλέξτε κάτι υγιεινότερο.
1. Γατόψαρο


  • Κοινοποιήστε στο Facebook
Τα γατόψαρα μπορούν ν’ αναπτυχθούν σε μεγάλα ψάρια. Ωστόσο, για να επιταχυνθεί η διαδικασία ανάπτυξής τους, οι ιχθυοκαλλιεργητές τα ταΐζουν με ορμόνες.
Πρόκειται κυρίως για ψάρια προερχόμενα από την Ασία. Σας προτείνουμε να επιλέξετε κάτι λιγότερο τοξικό.
2. Σκουμπρί


  • Κοινοποιήστε στο Facebook
Το σκουμπρί δεν είναι το πλέον συνιστώμενο ψάρι. Αυτό εξαιτίας της υψηλής του περιεκτικότητας σε υδράργυρο.
Δυστυχώς, το σώμα σας δεν μπορεί ν’ απαλλαγεί από τον υδράργυρο. Αντ’ αυτού, τον συσσωρεύει. Ο υδράργυρος είναι ένα ανθυγιεινό μέταλλο και μπορεί να προκαλέσει διάφορες ασθένειες.
3. Μακρυπτέρυγος τόνος


  • Κοινοποιήστε στο Facebook
Ο μακρυπτέρυγος τόνος έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε υδράργυρο.
Δυστυχώς, είναι σχεδόν αδύνατο να βρείτε τόνο ο οποίος να έχει μεγαλώσει στο φυσικό του περιβάλλον καθώς απειλείται με εξαφάνιση.
Το ψάρι που βλέπετε προς πώληση, προέρχεται από ειδικές ιχθυοκαλλιέργειες. Σε μέρη όπως αυτά, τα ψάρια ταΐζονται με αντιβιοτικά και ορμόνες.
Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα ψάρι με υψηλή περιεκτικότητα υδραργύρου. Έτσι, η συνιστώμενη ποσότητα πρόσληψης, για έναν ενήλικα, ανά μήνα είναι λιγότερο από 100 γραμμάρια.
Αυτό το ψάρι δεν συνιστάται ποτέ για παιδιά.
4. Τιλάπια



  • Κοινοποιήστε στο Facebook
Η τιλάπια είναι ένα πολύ λιπαρό ψάρι. Έχει συγκέντρωση τοξικού λίπους το οποίο μπορεί ν’ ανταγωνιστεί το μπέικον.
Αν φάτε πολύ από αυτό το ψάρι, θ’ αυξηθούν τα επίπεδα κακής χοληστερίνης σας (LDL). Επίσης, κάνει το σώμα σας πιο ευαίσθητο σε αλλεργίες.
Αν υποφέρετε από καρδιακές παθήσεις, άσθμα ή αρθρίτιδα, προσπαθήστε ν’ αποφύγετε την τιλάπια
5. Χέλι


  • Κοινοποιήστε στο Facebook
Το χέλι είναι ένα ακόμη λιπαρό ψάρι. Τα χέλια απορροφούν πολύ εύκολα όλων των ειδών τα απόβλητα που βρίσκονται στο νερό. Εξαιτίας αυτού, τα επίπεδα τοξινών στα Αμερικάνικα είδη είναι αρκετά υψηλά.
Όσο για τα Ευρωπαϊκά χέλια, έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα υδραργύρου. Δε συνιστάται να τρώτε πάνω από 283 γραμμάρια για ενήλικες και 198 γραμμάρια για τα παιδιά τον μήνα.
6. Παγκάσιους


  • Κοινοποιήστε στο Facebook
Πρόκειται για ένα γατόψαρο που μοιάζει με καρχαρία και μεγαλώνει στο Βιετνάμ, στον ποταμό Μεκόνγκ. Ο ποταμός αυτός θεωρείται ως ένας από τους περισσότερο μολυσμένους ποταμούς σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Αυτό το είδος ψαριού έχει πολύ υψηλά επίπεδα υδραργύρου, νιτροφουράνιου και πολυφωσφορικών αλάτων. Πέραν απ’ όσα έχουμε ήδη πει για τον υδράργυρο, οι τελευταίες ουσίες είναι καρκινογόνες.
Φυσικά, σας προτείνουμε ν’ αποφεύγετε πάντα την κατανάλωσή του.
7. Πλακολεπιδόψαρο


  • Κοινοποιήστε στο Facebook
Το πλακολεπιδόψαρο είναι ένα ψάρι μολυσμένο με μεγάλη ποσότητα υδραργύρου. Λόγω αυτού, δε συνιστάται για γυναίκες ή παιδιά.
Για τους άνδρες, θα πρέπει να περιορίζεται σε έως 99 γραμμάρια τον μήνα.
8. Μαυρόψαρο (λευκός τόνος)


  • Κοινοποιήστε στο Facebook
Το μαυρόψαρο περιέχει μια ουσία παρόμοια με το κερί η οποία δίνει στο κρέας την λιπαρή του γεύση.
Η ουσία αυτή δε μπορεί να χωνευθεί από το σώμα σας. Έτσι, μπορεί να προκαλέσει πολύ κακή πέψη παρότι δεν είναι τόσο τοξική.
Για να μειώσετε την ποσότητα αυτής της τοξίνης, σας προτείνουμε είτε να το τηγανίσετε είτε να το μαγειρέψετε στο γκριλ. Ωστόσο, αν έχετε πεπτικά προβλήματα, είναι καλύτερο να επιλέξετε κάτι άλλο.
9. Σεβαστός (σκορπίνα)


  • Κοινοποιήστε στο Facebook
Ο σεβαστός, ή αλλιώς σκορπίνα, έχει πολύ υδράργυρο.
Σε κάθε περίπτωση, είναι πάντα καλύτερο να επιλέγετε υγιεινότερα είδη και με λιγότερο υδράργυρο.
Το φρέσκο είναι πάντοτε καλύτερο
Είναι επίσης σημαντικό να θυμάστε ότι τα φρέσκα ψάρια έχουν διάφανα μάτια, σφιχτή ουρά και υγρά, γυαλιστερά λέπια. Αν νομίζετε πως αγοράζετε φρέσκο ψάρι και η ουρά είναι εύκαμπτη, τότε δεν είναι τόσο φρέσκο όσο νομίζετε.
Μπορείτε επίσης να δείτε αν είναι φρέσκο κοιτάζοντας τα πτερύγιά του. Αν είναι στεγνά και τα βράγχια είναι γκρι αντί για κόκκινα, τότε μάλλον δεν είναι φρέσκο.
Πηγή: topontiki.gr, meygeia.gr